"THE" chaithe callenge

45471-107

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om hur man gör chaithe från grunden. Senaste tidens tidsbrist har dock lett till att inga chais har gjorts. Därför fuskade jag igår när jag storshoppade jag chaithe i olika sorter; lösvikt, Twinings voyage indian chai samt Friggs orientalisk kanel. Igår testade jag lösvikten och skummade mjölken i nya espressomaskinen (den jag bloggade om att jag ville ha). Så gott, om jag får säga det så var det faktiskt godare än när jag gjorde själv. Hemskt va? Men lösviktsthe är väl i alla fall bättre än på påse? Det återstår att se. I let u know!

Chaithe på fuskvis
Gör te som vanligt (doppa te i kokhett vatten) men gör en liten stark the. Skumma mjölken på valfritt vis, med espressomaskin blir den varm så tänk på att koka upp mjölken om du gör det för hand eller med mjölkskummare. Tillsätt 0,5 msk råsocker till thet och rör om. Häll försiktigt på mjölken och skopa över skummet. Pudra med lite kanel. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbara underbara te!
Tänk vad skulle man göra om det inte fanns! Älskade te! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback