Kladdkaka med chilitouche!

45471-110

Chili och choklad ska tydligen vara en bra kombination, så jag var tvungen att testa.  Tyvärr var jag aningens försiktig med chilidoseringen och därför framträdde inte smaken nästan alls (utom möjligen en liten touche i eftersmaken). Kanske ska det inte vara mer än så? Jag rekommenderar att den som vill prova sig på receptet använder en hel chili istället för fega jag som bara vågade ta en halv.

Kladdkaka med chili

2 st ägg
3 dl socker
1 1/4 dl smält smör
4 msk kakao (mörk choklad kan vara en variant)
1 ½ dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
1 chilifrukt

Sätt på ugnen. Rör ihop ingredienserna ordentligt men försiktigt. Pressa chilin i vitlökspressen. Grädda kakan i mitten av ugnen i 150 grader i ca 35 minuter. Låt svalna helt innan servering så framträder smaken bättre. Servera med vaniljglass eller grädde.

Kommentarer
Postat av: malincatrin

måste genast testa :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback