Dyrt vin = gott vin?

image134

En del påstår att priset har en hel del att göra med kvaliteten på vinet (eller kanske snarare tvärt om). Jag passade därför på att prova ett något dyrare vin, jag gick upp några tior. Blev tipsad om vinet nedan i morgonradion (med Adam och Gry). Varken jag eller min sambo tyckte dock att vinet höll någon vidare klass och att det rent ut sagt smakade billigt. Så ekvationen dyrt vin = gott, tror jag inte mycket på (men nu är jag ju ingen riktig vindrickare, än i alla fall...)

Bourgogne Hautes Côtes de Nuits Les Dames de Vergy 2005 (nr 5460)
Frankrike
115 kr
Färg: Blåröd färg.
Doft: Kryddig doft med inslag av fat, blåbär, skogshallon och örter.
Smak: Ungdomlig, kryddig smak med inslag av fat, blåbär, skogshallon och örter.
Användning: Serveras vid cirka 16°C till stekt fisk, eller till rätter av fågel och gris.
Mitt betyg: M



Tilläggskommentar:

Svar på inlägget "Men om billigt vi = gott. Och detta vin smakade billigt, så borde det med andra ord smakat gott?"
Du har en poäng, men det är kanske så att vissa billiga viner smakar dyrt?

Kommentarer
Postat av: bengt frithioffsson

Men om billigt vi = gott. Och detta vin smakade billigt, så borde det med andra ord smakat gott?

2007-04-16 @ 07:10:19
Postat av: Anonym

Något att tänka på när man dricker vin är även glaset som har otrolig betydelse för smaken.

2007-06-09 @ 00:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback