Min syster M:s recept - enchiladas special

45471-38

Det här är ett recept som jag gjorde bland de första gångerna jag och min sambo möttes. Det kommer ursprungligen från en av mina systrar. Huvudingrediensen är antingen kyckling eller biff.

Enchiladas special
4 port

Huvudingrediens kyckling eller biff (ca 3 bröstfileér eller en något lägre mängd biffkött)
1 förp. corn tortillas (går dock även att använda vanliga)
1 förp. tacokrydda
1 ½ gul lök
2 paprikor i olika färger
1 burk valfri tacosås
1 förpackning Eldorado ostsås på burk (alternativt cheddarmix santa maria blandad enl förp)
1 påse riven ost

Stek kyckling eller biff, häll sedan på lök och paprika alternativ stek var för sig. Krydda och häll på lite vatten, låt vattnet koka bort. Blanda tacosås och ostsås i en skål och tillsätt ca hälften av osten. Lägg ett bröd på en tallrik eller liknande och lägg på kyckling alt biffmixen. Häll över lite av ost/tacosåsen. Rulla ihop och lägg i ugnsform. Fortsätt med så många rullar det räcker till (olika beroende på storlek på bröd/mängd ingredienser etc). Lämna dock kvar lite av ost/tacosåsen och "pensla" över de färdiga rullarna på ytan. Strö över resten av den rivna osten. Gratinera i 225 grader tills ytan får lite färg. Låt det dock inte bli knaprigt.

Servera med en härlig sallad och lite gräddfil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback