Annorlunda födelsedagstårta

45471-44
Foto: privat

Hittade den här bilden när jag gick igenom gamla kort. Gjorde den till min förra födelsedag. Jag och min sambo skulle till Thailand dagarna efter. Det var riktigt roligt att göra tårtan. Jag bakade en vanlig tårtbotten i långpanna (recept från bonniers kokbok tror jag). Gjorde fyllningar, sylt och marsankräm. Täckte sedan tårtan med grädde och dekorerade på lite olika roliga sätt. Mittenlagret är smält blått godis. Sanden är smulade kakor. Himlen är grädde blandat med lite smält blå godis. Solen är gjord av mandarinklyftor och molnen av krossade maränger. Resten är godis i olika former.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul tårta!

Postat av: Sofia

Tack! Jag hade verkligen jättekul när jag gjorde den. Det var som att jag var liten på nytt och fick släppa loss min kreativitet...

2006-09-12 @ 11:04:30
Postat av: Birgit N Bergström

Hej,
Jättekul födelsedagstårta! Jag vill tipsa dig om en tårtdekorationstävling på www.hembakningsradet.se. Baka, dekorera, fota och skikca in till [email protected] - du kan läsa mera på Hembaknigrådets hemsida också - borde passa perfekt för dig! sSkicka in före 12 april 08/hälsar Birgit

2008-04-01 @ 22:04:50
URL: http://www.hembakningsradet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback