Förbered helgen redan nu!

45471-9
Cannelloni, av italienska canna vilket ungefär betyder "vass-rör"

Att göra egen cannelloni är jättelätt! Detta egenkomponerade recept kan jag verkligen rekommendera...

Kycklingcannelloni med gorgonzola och valnötter

1 pkt färska lasagneplattor
3-4 kycklingbröstfiléer
1 liten burk champinjoner alt färska
2 tomater
1 lök
1 paprika
1 vitlöksklyfta
kryddor efter smak, gärna färsk oregano
150 g gorgonzola
1 sats béchamelsås gjord på ca 7 dl mjölk
80 g hackade valnötter

Gör en béchamelsås och tillsätt gorgonzolan. Ta ur kärnhusen ur tomaterna och strimla tomat, champinjoner, paprika och lök. Stek kycklingen. Tillsätt grönsakerna och vitlöken. Rulla in kycklingröran i de färska lasagneplattorna. Lägg rullarna i en form och häll på ostsåsen. Strö över hackade valnötter. Grädda i ugn ca 175 grader, tills cannellonin fått lite färg.



Kommentarer
Postat av: Susanne

Gud så goda maträtter!!Jag är jättehungrig nu

2006-09-07 @ 14:36:20
Postat av: Sofia

Kul att höra! Jag önskar att jag hann laga mer mat, det finns så mycket gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback