Nötpanna med champinjoner

45471-122

Jag provade mildas nya tjockare matlagningsgrädde (endast 4%) och blev mycket positivt överraskad. Tidigare har man fått reda och reda för att matlagningsgrädden är alldeles för blaskig.

Nötpanna

4-500 g strimlat nötkött
1,5 st paprika
ca 8 färska champinjoner
2-3 dl rött vin (el matlagningsvin)
2 x milda 4 % matlagningsgrädde
2 köttbuljongtärningar (el motsv mängd fond)
2 msk soja
1 kruka färska örter (jag anv. timjan)
Salt och peppar
Persilja

Stek köttet. Strimla under tiden paprika och champinjoner och tillsätt. Häll på vinet och låt det reduceras (5-10 min). Tillsätt grädden, soya, örter samt köttbuljong. Låt puttra i ca 10 min. Salta och peppra samt strö över nyklippt färsk persilja.

image123

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback