Svärmors recept - morotskaka

45471-49
Foto: malmo.se

Jag hade aldrig smakat morotskaka innan svärmor bjöd mig på det. Gissa om jag blev positivt överrraskad? Här kommer receptet (jag har sett att man i många amerikanska recept har två lager "topping", dvs en fyllning och en topping)

Morotskaka

Kaka:
2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bikarbonat
½ dl matolja
3 dl rivna morötter

Topping:
100g Philadelphiaost
30 g margarin (ej smält)
1 ½ dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor 
 
Kakan: Vispa ägg och socker pösigt. Blanda alla torra ingredienser för sig och rör sedan i. Tillsätt olja och de rivna morötterna. Häll upp i en rund form med avtagbara kanter.

Toppingen: Blanda allt utom kokos till en jämn massa. Bred över den kalla kakan. Garnera med kokos.



Kommentarer
Postat av: Martina

Har alltid velat testa att göra morotskaka. Och gjorde nu en efter ditt recept här. Blev hur god som helst! =)

Postat av: cleopethra

Se gott ut! :-)

2006-09-19 @ 13:50:34
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kul att höra!!

2006-09-21 @ 16:36:51
URL: http://mafia.blogg.se
Postat av: yildriz

smaklig måltid!!!!
den hade en god smak!!

2007-08-15 @ 10:57:59
Postat av: Yildriz

hola marcelita alli te envio la receta, yo creo que es esta ah que si?, espero que tu makina tya este arreglada, y puedas ver la receta, un besito

2007-08-15 @ 10:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback