Arla köket skogssvampspanna

45471-76

Jag blev måttligt förtjust när jag såg att min sambo inhandlat en burk arla köket skogssvampspanna. Jag är inte så överdrivet förtjust i svamp och tycker också att mat i regel ska göras från grunden dvs på riktig svamp inte någon sörja i locket. När jag kom hem från jobbet nästföljande dag hade min sambo lagat mat åt mig, självklart gjord på burken. Tro det eller ej - det var supergott! Så jag tänkte lägga ut receptet här på bloggen, han är dock lite osäker på hur han gjorde. Enligt honom fanns det något form av recept på förpackningen men när jag tittade var det en helt annan kycklingrätt. Jag har heller inte hittat receptet på arla.se. Här ger jag huvuddragen i maträtten (är ex osäker på hur länge det ska puttra):

Skogssvampspanna

1 burk arla köket skogssvampspanna
4-500 g strimlat biffkött
1 förpackning cocktailtomater
1 burk hela champinjoner
(timjan eller persiljia)

Stek köttet. Tillsätt tomater, champinjoner och burken. Låt puttra tills tomaterna är mjuka. Smaka av med salt och peppar samt ev timjan/persilija.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback