Vin



Jag hör till den skara av människor som ännu inte kan uppskatta vin. Det är först den senaste månaden som jag verkligen börjat anstränga mig för att hitta njutningen i vinet. Det går väl sådär ska jag erkänna. För att utvecklas och för att lära mig mer av er andra därute, har jag därför bestämt mig för att blogga om mina upplevelser kring vin.

Det här vinet provade jag förra veckan:

Canaletto Primitivo (nr 32367) 
Italien
68 kr
Färg: Röd färg med tegelnyans.
Doft: Kryddig, något bränd doft med inslag av russin, plommon, och choklad.
Smak: Kryddig, något bränd smak med inslag av russin, körsbär och gräs.
Användning: Serveras vid 16-18°C till rätter av lamm- eller nötkött.
Mitt betyg MM+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback