Kräfttzatziki till bakpotatis eller toast

45471-24
Supergod fyllning som passar både till bakpotatis och på toast. En variant til den uttjatade skagenröran?

Kräfttsatsiki 2-4 personer

Ingredienser
1 halv stor gurka
4 dl matlagningsyoghurt (medelhavsinspirerade eller vanlig)
1 burk kräftstjärtar i lag
2 vilöksklyftor
1 msk citronsaft
salt och peppar

Gör såhär
Riv gurkan på grövsta sidan på rivjärnet. Salta rikligt och låt ligga på ett fat i 15 min, så att vattnet dras ut. Låt kräftstjärtarna rinna av i ett durkslag. Krama ur vattnet ur gurkan och lägg i bunke. Tillsätt matlagningsyoghurt, kräftstjärtar, pressad vitlök, citronsaft och lite peppar. Servera med en klyfta citron till.

Bakpotatis

Ingredienser
Bakpotatisar

Gör såhär
Skrubba potatisarna under rinnande vatten. Tag en gaffel och stick flera hål i skalet. Lägg potatisarna på papper i micron, värm dem i ca 15-20 min beroende på storlek och effekt. Vänd efter halva tiden.

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt. jag som köpte hem bakpotatis från Ica Maxi igår!

Postat av: Frida

Mums, kan bara bekräfta hur gott det är. Tack för kommentaren i min blogg med gratulationen till jobbet. Visst har mitt bloggande haft en stor del i det. Jag blev bjuden på middag av Cult Design nör jag var i Shanghai, för att de hade läst vad jag skrivit på bloggen och för att de ville diskutera vidare när vi ändå var på samma konstiga ställe samtidigt (jag var där för att skriva uppsats och de var där för att besöka en av deras fabriker) och på den vägen är det. Det är ett jättetrevligt företag, så jag ser verkligen fram meot hösten!

2006-06-05 @ 10:13:54
URL: http://www.husmusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback